Friday, June 10, 2011

SEOUL - SOUTH KOREA - 18/5/2011









































Sempat tengok Changing Guard pukul 10 pagi







Pelajar-pelajar tadika outing ke istana.. sangat cute!





Sisa bunga sakura yang tertinggal.





Keadaan dalam Istana







Sekarang dah sampai ke Gyeongbuk Gong Palace. Tiket masuk adalah 3000 Won seorang













Kalau untuk private twin room memang terlalu kecil. Asyik berlaga punggung je dalam bilik ni memang tidak selesa jika dibanding dengan dorm.








Semua kemudahan untuk memasak ada disediakan seperti dapur, mikrowave, rice cooker begitu juga tea dan coffee.





Bilik Air dan toilet kena berkongsi. Sebenarnya guesthouse ni agak tidak selesa kerana tidak mempunyai ensuite room. Hanya kerana location yang bagus dan juga mudah mendapatkan makanan atau restoran halal yang menyebabkan kami sewa di sini. Adalah lebih baik menyewa di area myeongdong atau namsan. Disini kawasannya amat happening dan byk tempat shopping. Di Itaewon juga byk tempat shopping terutamanya tempat org perempuan shopping handbag. Wife aku gile bila tengok handbag kulit yang cantik dan murah. Ada juga handbag imitation gred AAA seperti LV, Burberry, Channel dan lain2. Nanti akan diceritakan tempat shopping handbag tersebut sebagai sedikit panduan untuk mereka yang nak ke Korea.







Air minum sejuk dan panas untuk tetamu yang menginap disini





Ini adalah Guest House (Is@k Guesthouse, Itaewon)yang kami sewa selama berada disini.




Perjalanan ke Seoul mengambil masa lebih kurang 50 minit dengan menaiki bas. Kami menunggu bas bernombor 6060 untuk membawa kami ke Itaewon iaitu tempat penginapan kami nanti. Tambang bas berharga 15000 Won iaitu lebih kurang RM43





Anak buah ku Adib dah lama menunggu kedatangan kami. Trip kami kali ini agak mudah kerana Adib belajar di sana dan dia yang akan membawa kami berjalan di sini. Tanpa dia dan rakan-rakan agak sukar jugak untuk berbahasa. Terima kasih dari Pak Usu dan Mak Usu untuk Adib dan rakan-rakan yang banyak membantu mempermudahkan perjalanan kami di SK.




Alhamdulillah kedua-dua beg selamat diterima. Setiap kali menunggu luggage ada jugak perasaan risau takut tak sampai










Kena menaiki shuttle train untuk mengambil luggage






Seperti biasa kena cop pasport dahulu sebelum nak masuk ke sesebuah negara






Anyeong Haseyo! Itu lah ayat yang sering kita dengar apabila berada di SK. Kali ini trip kami ke Korea selama 8 hari (18/5 - 25/5/2011). Memang seronok berada di sini kerana orang-orangnya kebanyakan semua ramah walaupun bahasa menjadi masalah besar di sini. Alhamdulillah kami selamat sampai di Incheon Airport lebih awal dari di jangkakan iaitu pada pukul 9.20pm.

No comments:

Post a Comment