Monday, May 24, 2010

WARNA-WARNA KEHIDUPAN DUNIA

Cara mereka bersiar-siar.... Dah tua pun masih lagi gigih berjalan


Bersiar2 dengan beca pun boleh



Anjing menaiki train

Lihat la anjing tu...ia juga berdisiplin. Aku perhatikan kelakuannya... pabila lampu merah dia akan berhenti dan bila hijau dia akan segera melintas jalan..pandai sungguh!!! Kenapa aku kata ia pandai... sebab ia tidak diikat dan hanya dilepaskan begitu saja tanpa perlu diawasi
Lihat lah betapa sayangnya tuannya kepada anjing ini..siap berbaju dan diletakkan diatas tilam sebab cuaca yg sejuk. Lihat la berapa byk puppet disekeliling anjing tu



Sepanjang aku berada di sana sering aku lihat bagaimana keakraban binatang peliharaan dan tuannya. Mereka amat menyayangi binatang peliharaan mereka. Diberi tempat berteduh dan makanan dan membawa mereka bersiar2. Lihatlah anjing ini... dibekalkan beg dan dibawa kemana2 untuk mengelakkan dari kesejukan. Mengapa negara kita masih ada kes dera sedangkan binatang lagi mereka sayangi!
Mencari makan dengan cara begini adalah cara mereka. Mereka tidak meminta sedekah tapi melakukan kerja untuk mendapatkan sesuatu dari orang ramai. Kenapa di negara kita ramai yang hanya meminta tanpa melakukan sesuatu untuk boleh menarik perhatian dan simpati dari orang ramai? Kita boleh jadikan ianya satu contoh yang baik.

Mat Black yang masih blur tak tahu nak nyanyi lagu apa... dondang sayang boleh??? hehehe


Selama 3 hari aku disana aku sering terserempak dengan minah hindi ni. Setiap kali aku lalu pasti dia memainkan lagu nostalgia hindustan..mengasyikkan!



No comments:

Post a Comment